2010-02-01

Lilla Stjärnan...

Som nu äntligen anlänt till mig. Hon har ju varit en liten hemlis har inte berättat om henne för någon och har lyckats hålla mig me även om det inte varit lätt alla dagar.

Yoj kommer från Nikoli´s kennel i Finland uppfödd av Hilkka Sandberg, en uppfödare jag beundrar mycket tycker om hennes hundar. Så en dag fick jag se lilla Yoj på bild och blev kär... Henne ville jag ha och nu 2 månader senare ligger hon i mitt knä och sover:) Hos Hilkka hette hon Patty men det ändrade jag fort till Yoj. Hon är min stora Glädje.
Fick vänta ett tag på henne tills rabies blodprovet var klart. Sen passade det så bra att Hilkka kunde ta henne med till Kalix på Chihuahua utställningen i Lördags.

Allt har gått jätte bra med henne, hon är en pigg och nyfiken fröken inte rädd för något. Hon och Mira kommer bra överens som tur är.
Nu ska jag ta tillvara på första tiden med Yoj så vi kan lära känna varann.

Tack Hilkka och Esa för denna underbara tjej kommer älska henne för alltid!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar