2009-05-10

Vilken dag...

Vid åtta tiden åkte vi då i väg till Piteå för helgens sista utställning. När vi kom fram så häll regnade det och vi fick parkera långt ifrån utställnings platsen så det var bara att gå i regnet, när vi kom fram så visade det sig att det var typ ett ridhus vi skulle vara i med jord som underlag, mitt humör var inte på topp just då och kallt och trångt var det där inne. Sen blev jag lite besviken då dom inte delat upp valparna i två klasser som det brukar 4-6 mån och 6-9mån, utan jag och Mira skulle tävla mot en tikvalp som var 2 månader äldre och det kan ju vara lite orättvist eftersom dom är mera färdig. Våran domare idag var Aina Lundmark.

Vid 11 tiden så var det då våran tur och Mira gick riktigt fint, bra träning för henne att ha en hund bakom sig i ringen. Vi fick 1 hp och sen gick vi mot Arita och blir då placerad först och därmed Bir valp Oj så nöjd jag var över lill tjejen. Vad som var lite tråkigt var att vi inte fick några rosetter varken Hp eller Bir. Mira var den enda Pommen för dagen som fick Hp.
Sen blev det en lång väntan innan det blev dax för finalerna jag var så trött och less och ville helst hem. Men vid tre tiden så fick alla Bir valpar samlas ute i uppsamlings ringen då hade det börja blåsa rejält och Mira var ganska störd över allt som blåste omkring på backen. Jag räknade till att vi var 23 hundar och Mira var bland dom minsta.

Sen var det dax att gå in i stora ringen Speakern presenterade varje ras och berättade lite kort om alla. Det var även Aina som dömde finalen och hon berättade att när hon kollat igenom alla så skulle hon plocka ut 10 av oss som gick vidare. Mira var duktig och stog ganska stilla det tog lång tid innan hon gått igenom alla och funderat vilka som skulle få stanna lite spännande var det. Så vinkade hon in oss och vi var bland dom 10 nu kände jag mig ganska lugn försökte bara att få Mira att stå still och koncentrera sig på mig, det började åska mitt i allt så hon hann ju bli lite rädd. Slutligen så skulle 5 hundar tackas av oj nu hann jag börja tänka att vi kanske hade en chans på placering idag me. Och vi vart kvar bland dom 5. Så var det dax för ett varv till Mira började vara lite trött nu men visade ändå upp sig hyfsat, fick ställa upp oss igen och domaren gick fram och tillbaka och kollade på alla hundarna nu var det lite pirr i magen...

Så började hon på reserv plats vill jag ha en... Vorsthe sen som nummer 4 en... Cavalier och sen som nummer 3 en... då tänkte jag att det måste då bli vi men nej det blev Afghanen som jag trodde skulle vinna den var otroligt vacker och välvisad. Då var det bara Mira och en tax kvar och vi fick gå ett sista varv och alla applåderade en härlig känsla och på 1.a plats idag blir det en Pomeranian OJ OJ vilken känsla har nog inte fattat det än att Mira vann över alla valpar. Vilken kanon helg vi haft:) Mira och Arita
Ute i uppsamlings ringen där det blåser ordentligt.


Jag och taxen kvar.



BIS 1 med domare Aina Lundmark

5 kommentarer:

  1. GRATTIS!!!!
    Ni är ju bäst! Puss på er från oss

    SvaraRadera
  2. Tack är nog lite chockad än:))

    SvaraRadera
  3. Så himla synd att Mira inte kan vara med i Sjulnäs, det skulle säkert ha blivit ännu en trevlig dag.
    Hoppas att ni fick er festpizza med oxfile, det var ni väl värda.

    SvaraRadera
  4. Jo det är synd att hon inte är tillräckligt gammal då men vi får ladda för Vännäs i stället och Specialen:)

    SvaraRadera
  5. Än en gång: grattis grattis grattis!!!
    Jag är så stolt över er:-)!
    /Helena, Pomstar´s

    SvaraRadera