2009-03-15

Hundfolk planerar sitt liv långt i förväg...

Det blev bekräftat i veckan, då jag försökte kolla upp boende inför Vännäs utställningen 13-14/6.
Då jag och min syster tyckte att det skulle vara skönt att ha boende nära så vi slipper köra i mellan. Kollade runt lite på nätet på olika Campingar i Vännäs och utanför och hittade några fina stugor så jag började ringa runt så här lät det överallt:

-Har ni nån ledig stuga 12-14/6?
-Är det då det är utställningen?
-Ja!
-Tyvärr det har varit fullbokat sen i Oktober.
Eller:
-Så konstigt det är redan fulltbokat då! är det nå speciellt den helgen?
-Ja det är hundutställning den helgen.

Jag tyckte ju att vi var ute i god tid men icket det var utställare som tänkt på detta långt före jul!!! Tillslut hade vi turen att hitta en stuga i Bjurholm som just blivit avbokad.
Så nu är en trevlig hund helg inbokad. Det blir Mira´s första officiella utställning i valpklass och en 2-dagars utställning. Nu är det bara 3 månader kvar...

3 kommentarer:

  1. Ja me kommer att bli en toppen helg:)

    SvaraRadera
  2. Kul m Miras debut:-).
    Jag ska också dit, men jag har inte bokat stuga än...börjar bli nervös nästan....har tänkt göra det länge men nu bara måste det ju fixas ser jag.

    Kram/Helena, Pomstar´s

    SvaraRadera